sreda, 16. januar 2013

Refleksija

Ker se bliža konec semestra, bom opisala, kaj novega in uporabnega sem se naučila pri predmetu računalniško podprto sodelovanje ter katere stvari se mi zdijo uporabne in jih bom uporabila za sodelovanje pri svojem poklicu. Kot študentka računalništva sem se z nekaterimi sicer seznanila že prej, nekatere pa sem spoznala pri tem predmetu. Menim, da je ta predmet precej uporaben za tiste študente, ki imajo manj stika z računalnikom, saj je najbrž večina orodij, s katerimi smo se spoznali, zanje nekaj novega.
Zagotovo je nekaj orodij, ki so namenjena izboljšanju kakovosti sodelovanja, primernih za uporabo v šoli in jih bom poskusila tudi sama uporabiti. Če bom poučevala računalništvo, bo priložnosti za uporabo teh orodij več kot dovolj. Poskusila bom seznaniti učence, kako vse si lahko pomagajo, da bolje sodelujejo, prihranijo čas in izboljšajo kakovost izdelka, ki ga morajo narediti kot skupina. Če bom poučevala matematiko, pa bo priložnosti za uporabo orodij za sodelovanje precej manj. Menim namreč, da je matematika predmet, v katerem ni veliko prostora za sodelovanje med učenci, saj mora snov vsak razumeti sam (ampak to je seveda samo moje mnenje). Seveda pa bo potekalo sodelovanje med učenci in mano (pomoč jim bom nudila tako v živo med in po pouku kot s pomočjo teh orodij).


2 primera, kako bi orodja, ki smo jih srečali pri računalniško podprtem sodelovanju, uporabila pri pouku:
- računalništvo: Zagotovo bi uporabila orodje, ki smo ga spoznali na zadnjih vajah- to je Google Docs (eno izmed orodij za skupinsko urejanje dokumentov). Prednosti tega orodja sem opisala že v prejšnji objavi. Učence bi pri pouku razdelila po skupinah, potem pa bi si sami ali pa z mojo pomočjo izbrali temo za seminarsko nalogo. Ker je časa za izdelavo seminarske naloge med poukom malo, bi jo morali izdelovati tudi doma. V šoli bi jih seznanila z uporabo orodja Google Docs, določili pa bi tudi vodje skupin, ki bi ustvarili nov dokument v tem orodju. Potem bi jim malo razkazala okolje- kam se zapisuje besedilo, kje so orodja za obikovanje besedila, za vstavljanje in oblikovanje slik, kje je klepetalnica, v kateri se lahko člani skupine pogovarjajo in kako potem ta dokument shranijo in ga pošljejo meni.
- matematika: Uporabila bi blog, še rajši pa forum na spletni učilnici. Tam bi odgovarjala na vprašanja in morebitne težave učencev, objavila bi tudi povezavo do kakšnega poučnega in zabavnega filmčka na temo, o kateri smo se pogovarjali v šoli. Mislim, da bi tako orodje mene približalo učencem, dajalo bi jim občutek, da jim lahko pomagam tudi, ko se učijo doma in naletijo na kak problem, ki ga sami ne znajo rešiti. Če ga na blog ali forum zapišejo takoj, bo problem gotovo lažje opisati, kot pa čez en dan v šoli.


Tekom semestra smo spoznali kar precej orodij. Spodaj bom napisala in argumentirala, katera orodja se mi zdijo primerna za uporabo v šoli in katera ne.
- uporabna: blog (uporaben, če nimamo spletne učilnice ali kakega drugega foruma; prednosti sem že opisala na strani http://zalag.blog.arnes.si/), sistemi za deljenje medijskih datotek (predvsem dropbox, kjer lahko določimo, kdo bo te datoteke dobil in do njih lahko dostopamo od kjerkoli; nalagamo lahko tudi večje datoteke, ki jih ne moremo poslati po e-mailu), orodja za skupinsko urejanje dokumentov (prednosti in razloge za njihovo uporabnost sem opisala že v prejšnji objavi), računalniške izobraževalne igre (če bi bile že sprogamirane :); uporabne se mi zdijo predvsem za utrjevanje znanja iz nekega področja ali pa za uvod v neko novo snov),  wikiji (učenci lahko na njem delajo zapiske, jih med seboj dopolnjujejo in podobno...)
- manj uporabna: družabni zaznamki (mislim, da je bolje, da tistemu, ki ga neka stvar zanima, posredujemo kar povezavo do spletne strani, kjer so te zanimivosti napisane, saj je to nekako bolj pregledno in razumljivo, sploh za osnovnošolce), družabna omrežja (primerna so bolj za 'izvenšolsko' uporabo, saj vsebujejo veliko dejavnikov, ki bi bili za pouk moteči), ankete (v šoli jih ne bi uporabila, bi jih pa vsekakor, če bi izdelovala diplomsko delo, kjer bi potrebovala mnenje ljudi ali kaj podobnega...), konferenčni sistemi (mislim, da je to bolj uporabno na fakultetah, v osnovnih in srednjih šolah pa pouk še vedno poteka na 'tradicionalen' način), tehnologije za zbiranje in obveščanje (bolj za osebno uporabo, ko nas zanimajo neke novice; mogoče bi bile uporabne v primeru, da bi vsak učenec imel svoj blog, mi pa bi bili kot učitelj naročeni na objave na tem blogu- tako ne bi bilo potrebno vsakodnevno spremljanje vsakega bloga)

Po mojem mnenju bi bilo dobro, da bi vsak učitelj poznal orodja za skupinsko urejanje dokumentov (predvsem Google Docs) in sisteme za deljenje medijskih datotek (predvsem dropbox), saj bistveno olajšata delo in omogočata boljše sodelovanje. Dobra iztočnica za sodelovanje med šolo in učenci pa se mi vsekakor zdi spletna učilnica, kljub temu da jo pri tem predmetu nismo veliko omenjali. Na njo lahko nalagamo dokumente, zapiske, wikije, poslužujemo se lahko forumov in podobno.

Pri mojem študiju uporabljam predvsem naslednja orodja: sisteme za deljenje medijskih datotek (dropbox- za izmenjavo večjih datotek, ravno zdaj pa smo ga uporabili tudi za deljenje svoje računalniške igrice med sabo in s profesorjem), orodja za skupinsko urejanje dokumentov (Google Docs- npr. ko smo 3 skupaj delali zapiske iz predavanj pri tem predmetu, za izdelavo skupinskih seminarskih nalog...), družabna omrežja (Facebook- za dogovarjanje in usklajevanje, kdaj se bomo dobili, kako bomo izpeljali nek projekt,...).

Ni komentarjev:

Objavite komentar